Розповідають мами: як будувати бізнес в декреті

20

0 розповідають мами: як будувати бізнес в декреті

Наприклад, марія вогняна з москви під час декрету пішла з журналістики в консультанти по материнству і веде успішний блог. А наталія прозорова з саратова пішла з «газпрому» і запустила косметичний бізнес. Жінки розповіли, як почати продавати товари і послуги в instagram з мінімальними вкладеннями.

з журналістів-в консультанти

Близько 10 років я працювала в провідних федеральних змі в москві, в декрет йшла з керівної посади. У декреті повністю занурилася в материнство і зрозуміла, що ця тема мені цікава.

У вересні 2019 року я пройшла курси консультанта з грудного вигодовування, а вже в листопаді зібрала команду з 15 осіб і готувалася запустити блог про догляд за дітьми до трьох років. Ідея була в тому, щоб разом з психологом і професійними консультантами розповідати молодим матерям, як жити з маленькою дитиною.

До блогу я підійшла відповідально: завела бізнес-профіль, замовила логотип у дизайнера, затвердивши його з командою, і ми почали вести instagram. Мені довелося бути і редактором, і адміністратором, і керівником. Обов’язки ми розділили так: я створюю контент-план і керую всім процесом, розподіляю заявки серед консультантів, кожен день публікую пости і сторіз, а дівчатка з команди пишуть пости і консультують прийшли клієнтів.

Назву проекту вибирали недовго. В голові крутилося» мама-лама«,»лама-мама». У підсумку ми зупинилися на лаконічному lamamа нічого схожого на той момент в instagram не було.

Перший пост в блозі з’явився незадовго до карантину, 11 березня 2020 року. І практично відразу ж нас стали коментувати. Вже через кілька місяців під постами збиралося по 100-200 коментарів, в сторіс при семи тисячах передплатників бувало по 3,5 тисячі переглядів. В середньому в блог щомісяця приходило близько тисячі осіб.

Ми намагалися вибирати цікаві дискусійні теми, щоб пости набирали багато лайків і коментарів. Мами, які стикалися з проблемами в материнстві, стали стукати до нас в директ з перших тижнів існування блогу. Спочатку було по одній-дві консультації в день, в якісь дні по п’ять, в середньому щомісяця було до 60 заявок.

Скільки можна заробити

Бюджету на запуск у нас не було, тому в перший час на дизайн і рекламу я витрачала свої гроші, просувала вже вийшли пости. Логотип коштував шість тисяч рублів, просування в instagram-п’ять тисяч на місяць. Зараз на таргет ми витрачаємо 12% від доходу.

Перші гроші на персональних консультаціях вдалося заробити майже відразу. Спочатку консультували за донати, потім встановили фіксовану ціну і поступово її підвищували. На другому-третьому місяці я заробляла від п’яти до десяти тисяч рублів на місяць, потім було 15-25 тисяч, зараз дохід більше в кілька разів. Також ми заробляємо на відеокурсах і навчальних лекціях для мам. Наприклад, розповідаємо, як організувати сон дитини до року.

Працюємо ми офіційно. Щоб приймати оплату і платити податки, я оформила «самозайнятість» через «сбербанк онлайн». Платежі надходять мені на карту, на початку кожного місяця я плачу податки. Це зручно робити через додаток, яке саме все вважає. Внутрішню бухгалтерію ми ведемо самі.

з » газпрому» — в косметичний бізнес

За освітою я біохімічний фізик. До декрету працювала в» газпромі » в саратові, але завжди мріяла робити свою косметику. У 2014 році в декреті я зайнялася вивченням цього питання.

У мене був час не тільки усвідомити, що я хочу робити насправді, але і спробувати. Я зібрала інформацію по постачальникам, сировині і технологіям. Познайомилася з багатьма професійними косметичними технологами. Вийти на ринок я вирішила в кінці 2019 року, коли дитина вже підросла. Оформила іп і орендувала приміщення в саратові. Тоді ж у мене з’явилася сторінка в instagram і перші домовленості з продавцями.

Для назви бренду і ніка в instagram я придумала ім’я дівчинки, яку турбують питання екології — так само, як мене. Це філософія бренду. Я хотіла донести до аудиторії ідею відмови від пластику і вирішила виробляти тверді шампуні, бальзами та іншу косметику в біорозкладаній упаковці.

Спочатку я робила ставку на офлайн-продажу, хотіла співпрацювати з магазинами, встигла попрацювати з одним з саратовських торгових центрів. Але ситуація з пандемією змусила мене переглянути стратегію. Склади з сировиною пустіли, ціни росли, попит впав. На щастя, орендодавець приміщення, де ми виробляли косметику, погодився знизити орендну плату.

Я вирішила прокачати онлайн-продажу в instagram. Залишалося тільки налаштувати платежі. Раніше я не знала, що в instagram можна підключити платежі, а сайт створювати не хотіла. Я стала вивчати інформацію в інтернеті і потрапила на сайт юкаѕѕа, де все дуже докладно і просто написано. Ми швидко підключили платежі і буквально через пару днів почали працювати. Продажі пішли відразу. Також я зробила рекламу продукції на сайті «екоголік», де було посилання на мій instagram.

Бухгалтерію я теж вирішила вести через юкаѕѕа. Мені було важко займатися обліком грошей, хотілося, щоб все було автоматизовано. Зараз я заходжу в особистий кабінет і відразу бачу, куди пішли гроші.

На ринок з одним продуктом

Через обмеження у фінансах я вийшла на ринок з одним продуктом-твердим шампунем. Ставка була зроблена на натуральний склад. Зараз у нас вже 10 продуктів. На запуск бізнесу було близько 300 тисяч рублів, але довелося ще витратитися.

Через півроку після старту прибутку не було, але обороти росли і наближалися до 70 тисяч рублів. У тиждень ми продавали близько 15 товарів. За два роки існування бізнесу нам вдалося запустити ще кілька продуктів і зробити величезний стрибок. Наша команда та оборот зросли приблизно на 30%.

На початку середній чек за покупку в онлайні був 600-800 рублів, при цьому товари коштують по 300-400 рублів. Чим більше у нас продуктів, тим вище стає середній чек.

Як знайти свою аудиторію

Щоб бути успішним в instagram, потрібно постійно стежити за алгоритмами, які часто змінюються. Потрібно пробувати різні методики: знімати reels, ставити активні посилання в сторіз і т. Д.

Найголовніше — це регулярність. Важливо не просто викладати пости, сторіз, reels-важливо робити контент цікавим і різноманітним. На початковому етапі ми часто зверталися до блогерів, проводили розіграші, колаборації, підключали таргет.

Ще ми розробили спеціальний тест з питаннями і запропонували нашим передплатникам його пройти в обмін на хорошу знижку. Більше 200 осіб погодилися. Так ми отримали детальну інформацію про наших покупців, про їх потреби і проблеми. Потім ми детально проаналізували ці дані і склали портрети нашої цільової аудиторії.

Ми також звернулися за коментарем до експерта, який дав кілька порад мамам, які бажають почати свою справу в декреті.

Варто завжди ставити мету на дохід, щоб розрахувати, скільки потрібно грошей і часу, щоб зробити товар або надати послугу. Наприклад, ви ведете в instagram блог для мам і хочете заробляти 50 тисяч рублів на місяць. Ваші консультації коштують 2,5 тисячі рублів, лекції — три тисячі рублів. Порахуйте, скільки консультацій і лекцій вам потрібно продати за місяць, щоб заробити цю суму.

Важливо розуміти, що блог в instagram вимагає щоденної роботи. Поєднувати декрет і бізнес не так просто, тому є сенс витратити відпустку на підготовку грунту для майбутнього бізнесу або заручитися підтримкою близьких. Якщо ви просто ведете блог, як марія, то вся робота може поміститися в телефоні. А якщо ви виходите на власне виробництво, то доведеться адмініструвати і контролювати ще й цей процес.

Спростіть собі життя, віддавши на аутсорсинг деякі бізнес-завдання, наприклад ведення бухгалтерії.

Самозайнятим можна працювати в юself. В особистому кабінеті сервісу є можливість стати на облік в податковій, створювати чеки, оплачувати податки. Сюди ж надходять повідомлення і податкові розрахунки від фнс. Податок на дохід нараховується тільки за тими надходженнями, за якими користувач реєструє чек. Сервіс дозволяє також взаємодіяти з платформами для фрілансерів.

Коли ведеш блог, потрібно бути готовим до критики. Люди з переконаннями, не схожими на ваші, можуть писати вам в директ, залишати негативні коментарі, можуть навіть ображати. Підготуйтеся до того, що зворотний зв’язок буде не тільки позитивною.